Förberedelser - klänning

Igår var jag alltså iväg och provade klänningar inför bröllopet. Vi åkte till en mysig gårdbutik som ligger utanför Ulricehamn, i Blidsberg. Kvinnan som äger detta har sin butik i en lada hemma hos henne, det låter inte så märkvärdigt kanske men det var mysigt.
 
När vi kom dit så plockade hon fram några olika jag skulle prova men jag kände ganska snabbt att de inte var riktigt rätt för mig. Jag var ute efter en enkel klänning och de hon tog fram först hade stora tyllkjolar och et kände jag inte var rätt för mig.
 
Efter en liten stund så tog hon fram en superfin klänning med spets upptill och vanlig slät kjol, den var fantastiskt fin och jag har aldrig kännt mig så vacker som när jag hade på mig den. Det var kärlek vid första ögonkastet. Som ni kanske förstår så blev det den som fick följa med hem och det kommer bli den klänningen jag gifter mig i. Nu längtar jag mer än någonsin tills vår bröllopsdag!
 
Det är en väldig lättnad att äntligen ha klänningen klar, det har verkligen varit ett stressmoment för mig, trodde jag skulle ha mycket svårare att hitta klänning än vad jag haft! Som ni förstår så kommer jag inte visa någon bild på klänningen förrän vi gifter oss, och det var även fotoförbud inne i butiken så kunde inte ta några bilder där heller. Men tro mig, det kommer bli magiskt! ♡
 
 
Bröllop 2017 | |
Upp